کد خبر: ۹۷۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
تعداد بازدید: ۴۵
شکارچی در زندگی اش به جز طلا دشت نکرده و از مهترین تورنمنت هم به دنبال شکار طلاست.

تک نگاری| سعید اسماعیلی کیست؟/ شکارچی به دنبال شکار طلا در پاریسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ خوزستان مهد کشتی فرنگی ایران است. سرزمینی که جمعی از مهمترین ستاره های کشتی فرنگی تاریخ ایران را داشته و سعید اسماعیلی می خواهد یکی دیگر و عضو تازه وارد آن باشد. 

پسر زاده دزفول در 24 تیر 82 که در آستانه المپیک 21ساله شد و به پاریس رفته تا کادوی تولدش را بگیرد. 

سعید یک کشتی جسور و تهاجمی است و این ویژگی را از روز نخست داشته. از همان روزی که در رقابتهای جوانان جهان در اوفا 2021 مدال طلا را به سینه زد و یک سال بعد در صوفیه 2022 آن را تکرار کرد تا همه از ظهور یک ستاره جدید در کشتی فرنگی بگویند. 

اسماعیلی در قهرمانی آسیا در بیشکک 2024 در 20 سالگی قهرمان شد. وزنی که ستاره بزرگی چون رضا گرایی قهرمان المپیک توکیو در آن حضور داشت و یک مانع بزرگ و رقیب جدی برای سعید بود. با طلای آسیا اسماعیلی برای المپیک رسما اعلام وجود کرد و وارد چرخه انتخابی با قهرمان المپیک شد. با نظر کادر فنی، این دو کشتی‌گیر به مسابقات رنکینگ مجارستان اعزام شدند تا کشتی‌گیر اعزامی به المپیک را انتخاب شود. 

در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، گرایی شکست خورد و به رده‌بندی راه یافت. حریف اسماعیلی در دیگر نیمه‌نهایی این وزن، لوئیس اورتا بود که یک سال قبل مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را به دست آورده بود. اسماعیلی در ادامه درخشش‌های خود در این وزن در آستانه پیروزی در مقابل این کشتی‌گیر بود اما با یک اشتباه در آخرین ثانیه‌های کشتی شکست خورد و مانند گرایی به رده‌بندی رفت. این اشتباه او و رها کردن کشتی در چند ثانیه پایانی، از صحنه‌های خبرساز این مسابقات بود که با واکنش های فراوانی همراه و به شدت در شبکه های اجتماعی وایرال شد. اسماعیلی با این شکست عجیب نه تنها یک برد ارزشمند مقابل قهرمان جهان را از دست داد، بلکه با عدم راه‌یابی به فینال شانس کسب مدال طلا و حضور مستقیم در المپیک را از دست داد. روند مسابقه رده‌بندی برای اسماعیلی بر خلاف نیمه‌نهایی پیش رفت و او در حالی که تا آخرین ثانیه‌ها از حریف خود عقب بود این بار موفق به کسب پیروزی شد تا شانس حضور در المپیک همچنان برای او باقی بماند. در دیگر دیدار رده‌بندی گرایی هم به مدال برنز رسید تا دیدار انتخابی المپیک با شرط یک پیروزی برای گرایی و دو پیروزی برای اسماعیلی برگزار شود. اسماعیلی با پیروزی در هر دو دیدار نخست مقابل گرایی، شگفتی‌ساز شد و با حذف گرایی، قهرمان المپیک ۲۰۲۰، در آستانه ۲۰ سالگی به المپیک ۲۰۲۴ راه یافت. این بار به جای صحنه شکست اسماعیلی مقابل اورتا، خبر پیروزی او بر ابرستاره ای چون رضا گرایی و راه‌یابی او به المپیک خبرساز شد.

اسماعیلی حالا اینجاست؛ در پاریس. مردی که در زندگی اش به جز طلا دشت نکرده و از همین رو به لقب شکارچی مفتخر شده و از مهترین تورنمنت هم به دنبال شکار طلاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: